Microsoft Dynamics 365
ERP, CRM, projekt og Service applikationer
I Dynamics 365 er forretningsapplikationer samlet i et framework, der giver værdi til hele organisationen. Hver applikation fungerer selvstændigt eller i sammenhæng med de øvrige applikationer i Dynamics 365.
Læs om ERP applikationen Dynamics 365 Finance and Operations:
Hvad er Dynamics 365?
Microsoft Dynamics 365 er en suite af cloudbaserede ERP og kunderelaterede løsninger. Ud over traditionel ERP og CRM indgår også løsninger, der understøtter supply chain, produktion, service, projektstyring, HR og hele kunderejsen.
En del af de funktionsområder, som tidligere fandtes i ERP-løsningen Dynamics AX, er nu lagt ud i selvstændige applikationer, som kan fungere uafhængigt af hinanden eller i sammenhæng med de øvrige applikationer i Dynamics 365 suiten – og med indbyrdes integration.
En anden gruppe af applikationerne er samlet i et Customer Engagement framework. Det gælder CRM og service, inkl. fieldservice, samt projektstyring.
Se video til højre eller få overblikket over elementerne i Dynamics 365 i figuren herunder.
Udforsk hele Dynamics 365 frameworket
Effektiv og fleksibel ERP-platform
Dynamics 365 understøtter effektivt samarbejdet på tværs af organisationen og kan vokse med virksomhedens behov.
Dynamics 365 består af både ERP-applikationer og Customer Engagement applikationer. Dynamics 365 er tæt forbundet med Microsofts Power Platform.
Få mere at vide om de enkelte elementer og mulighederne ved at klikke videre fra figuren.
Klik videre fra illustration og læs mere om Dynamics 365.
Opbygning af Microsoft Dynamics 365
Applikationerne i Dynamics 365 frameworket er grupperet i 2 hovedområder og arbejder sammen med den underliggende Microsoft Power Platform.
ERP-applikationer i Finance & Operations
ERP-delen af Dynamics 365 er benævnt Finance and Operations. Den indeholder de traditionelle ERP-discipliner, herunder finans, debitor/salg, kreditor, indkøb, logistik og produktion, projektstyring og retail.
Customer Engagement
Customer Engagement består af applikationer med omfattende funktionalitet inden for CRM, service, field service og projektstyring.
Nogle af funktionerne i Customer Engagement findes også i ERP-applikationerne, mens andre udgør en væsentlig udbygning til Finance and Operations.
Common Data Model
Common Data Model (CDM), som ikke fremgår af illustrationen, er en væsentlig byggesten, der ligger under hele Dynamics 365. Common Data Model samt Common Data Service er under konstant udvikling, men allerede nu er mange data – eller såkaldte entiteter – delt via Common Data model. Deling af data bliver derfor enklere, og CDM letter integration imellem Dynamics 365 applikationerne. CDM kan også anvendes til at dele data med 3. parts applikationer.
Power Platform
Microsofts PowerPlatform indeholder de meget nyttige applikationer: Power BI, Power Automate (Flow) og Power Apps. Power BI anvendes til at vise, kombinere og præsentere data fra – og indenfor – alle 365-applikationerne incl. 3. parts applikationer. Med Flow (Power Automate) er det muligt at oprette flows, der kan effektivisere virksomhedens forretningsgange og processer. Med Power Apps kan man udvikle ny funktionalitet og bygge selvstændige applikationer.
Rundt om Dynamics 365
Dynamics 365 er baseret på månedlige abonnementer pr. bruger. Det betyder, at det er nemt at udvide brugerantal og senere igen, permanent eller sæsonbetonet, vælge at nedskalere antallet af brugere.
Med Dynamics får du adgang til visuelle oversigter i applikationen. Dynamics 365 applikationerne er forbundet til Power Frameworket, hvor der både er adgang til Power BI og til at udarbejde flows og selvstændige applikationer. Det underbygger virksomhedens agilitet, effektivitet og mulighederne med Dynamics 365-applikatione.
Sikkerhedsmæssigt er Dynamics 365 helt i top. Både ERP-løsningerne og de øvrige applikationer er hostet i Microsofts cloud på en Azure-platform. Der er adgang til en række overvågningsværktøjer, og man kan hurtigt reagere i tilfælde af eventuelle trusler.
Rollebaserede arbejdsområder giver effektivitet i hverdagen og tilbyder intelligent automatisering af daglige processer. Din virksomhed bliver simpelthen mere effektiv med de rette værktøjer.
Dynamics 365 – en del af Microsofts cloud
Microsofts Dynamics 365 kan anskaffes som en on-premise version, men er som udgangspunkt en del af Microsoft’s Cloud.
Med cloud-løsningerne følger en række fordele. Ud over at antallet af brugere løbende kan korrigeres i en cloud-løsning, er behovet for investeringer i yderligere hardware og standardsoftware minimeret med Dynamics 365 som cloud-løsning. Omkostninger til investeringer og ressourcer til vedligehold af hardware/software nedbringes kort sagt.
Cloud-løsningerne sikrer, at Dynamics 365-applikationerne altid er opdateret med den seneste funktionalitet og de nyeste features i applikationen. Løsningen ligger på Microsofts Azure platform, hvilket betyder, at den sikkerhedsmæssigt er up-to-date, og det er ikke længere nødvendigt at bekymre sig om back-up af egne data. De noget hyppigere opdateringer stiller krav til testning, men til gengæld skal man ikke igennem de meget ressourcekrævende og dyre opdateringer, som kendes fra tidligere ERP-løsninger, for at få adgang til ny funktionalitet.
Priser på Dynamics 365
Hvad koster en Dynamics 365-løsning?
Det er for de fleste organisationer relevant at vide, hvad en potentiel ny løsning koster.
Licenspriser
I Microsolutions er vi behjælpelige med prisindikationer på Dynamics 365 (D365). Man kan selv via følgende link få vejledende licenspriser fra Microsoft. Der er imidlertid faldgruber og flere forhold, der influerer væsentligt på prisen, bl.a. type af licensprogram, type af brugere, mulighed for samkøring af licenser og evt. tilbagekøb. Det kan desuden være relevant at inkludere assistance til implementering, interne ressourcer og vedligeholdelse.
Derfor anbefaler vi, at du tager fat i os.
Få en kvalificeret prisindikation
Vi giver en indikation af, hvad din virksomhed kan forvente sig prismæssigt, og hvilke ting der bør bringes i spil.
En endelig pris vil kræve et større arbejde fra begge parter, men vi vil gerne gribe det, hvor du måtte være i forløbet og komme med et foreløbigt bud.
Ring på +45 7560 2480 eller udfyld formularen.
Ja tak,
jeg vil gerne vide mere om
priser på Dynamics 365.
Add-ons fra Microsolutions
Microsolutions tilbyder en bred palet af stærke add-ons til både Dynamics 365 Finance and Operations og til Dynamics AX. Add-ons er tillægsløsninger, der i samspil med Dynamics kan lette virksomhedens arbejdsgange, spare ressourcer og øge effektiviteten.
Med tillægsløsningerne, som er udviklet af Microsolutions eller vores partnere, forstærker vi de gode funktioner, som Microsoft Dynamics indeholder som standard.
Procesværktøj til Dynamics 365
Skab overblik over processer og undervisningsmaterialer m.m. Læs om Microsolutions Workmodel.
Seneste nyheder Dynamics 365
Bogføringsloven – Er din virksomhed forberedt på de nye krav?
Inden for de næste seks måneder træder den nye bogføringslov i kraft. – Er din virksomhed klar til de digitale krav, den medfører?
Microsolutions blandt de første i Microsofts nye partnerprogram
Microsolutions har netop, som en af de allerførste Dynamics partnere, opnået titlen “Microsoft Solutions Partner | Business Applications”, som afløser det tidligere Microsoft Gold Program.
Den nye bogføringslov og Dynamics 365 FO
Læs om den nye bogføringslov og de nye regler og ændringer, der relaterer sig til Dynamics 365 Finance and Operations.
Effektiviser med add-ons til Dynamics 365
Godkendelse
købsfakturaer
Invoiceflow automatiserer håndteringen af indkøbsfakturaer inkl. flow til godkendelse via PC eller mobil. Fås til Dynamics 365 og Dynamics AX.
Dynamics 365 Finance & Operations
Enkel opsætning af integrationer til Dynamics 365 Finance and Operations med et samlet overblik over alle integrationer.
Power-BI
Dynamics 365 suiten er tæt forbundet med Power-frameworket, herunder Microsoft Power BI.
Med Power BI er der muligheder for at udbygge visninger og dashboard, både inden og uden for Dynamics 365 applikationerne. Data kan præsenteres, kombineres og vises, så det giver størst værdi for den enkelte virksomhed.
Hurtigt i gang med Power BI
Anvend Microsolutions datawarehouse til Dynamics 365 for Finance and Operations som indeholder validerede dataentiteter. Kom godt i gang med Power BI indenfor et par dage.
Spørg Microsolutions
– vi er specialister
i Dynamics 365
Microsolutions’ konsulenter har indgående viden om funktioner og arkitektur i Microsoft Dynamics 365, både elementerne i ERP og Customer Engagement frameworket.
Gennem de seneste år med Dynamics 365, og tidligere med Dynamics AX, har vi samlet erfaring fra adskillige implementeringer i både Danmark og udlandet. Det giver din virksomhed sikkerhed for at få en gennemtænkt og solid løsning, der skaber værdi.
Vi er stolte og ydmyge over for vores langvarige kundeforhold. Vi bestræber os på at være en agil, tilgængelig og proaktiv samarbejdspartner. Du kan altid stole på fagligheden i den rådgivning, som vi leverer.
Microsolutions tilbyder at styre og gennemføre hele Microsoft Dynamics 365 projektet fra start til slut. Vi tager udgangspunkt i vores velafprøvede projektmetode, og vi fungerer som sparringspartner under hele forløbet. Efter endt implementering står Microsolutions til rådighed med den fornødne driftssupport – tilpasset din virksomheds behov.
Kontakt
Er du interesseret i at vide mere om Dynamics 365, så kontakt Microsolutions for en uforpligtende dialog. Ring på +45 75 60 24 80 eller udfyld formularen herunder.