Handel og logistik

Optimer salg, leverance og lager med effektive og intuitive redskaber.

Dynamics 365 til handels- og logistikvirksomheder

Optimer virksomhedens salg, leverance og logistik  

Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations skaber sammenhæng gennem hele forsyningskæden i en løsning, der optimerer arbejdsgange på tværs af hele organisationen. Få et solidt grundlag for at effektivisere indkøb, lager og ordrehåndtering i en løsning, der automatiserer, digitaliserer og optimerer virksomhedens interne processer. Samlet set bidrager det positivt til bundlinjen.

Avanceret logistik og handel

Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations er en højteknologisk og fleksibel ERP-platform. Løsningen understøtter virksomheder med avancerede krav inden for handel og logistik. Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations består af mange applikationer, bl.a.  følgende applikationer, der er særdeles relevante for  handels- og logistikvirksomheder.

Ovenstående applikationer fremstår som én løsning ved anvendelse og kan vælges til og fra individuelt efter den nuværende prismodel. 

Der er ydermere mulighed for at udvide med de øvrige applikationer fra Dynamics 365 frameworket til udvalgte formål, herunder Human ressource CRM, kundeservice, fieldservice, projekt service automation m.m. Se længere nede på siden.

I Microsolutions har vi specialiseret os med dybdegående kompetencer i Dynamics 365 suiten samt løsninger og Add-ons, som supplerer og integrerer til standardfunktionaliteten inden for handel og logistik.

Logistik og handel med Dynamics 365 Supply Chain og Finance
effektivisering_dark

Optimal understøttelse af de to store end-to-end processer i virksomhedens supply chain 

Processerne “Procure to pay” og “Order to cash” er de gennemgående processer indenfor supply-chain og er fuldt understøttet Dynamics 365. Der tilbydes desuden en række effektiviseringsmuligheder i de enkelte faser.

Lad Microsolutions give et bud på hvordan processerne med fordel kan se ud i din virksomhed, og hvordan virksomheden kan drage nytte af funktionaliteten i Dynamics 365 Finance and Operations.

Procure-to-pay processen

procure-to-pay understøttes fuldt ud i Dynamics 365 Supply Chain
"Procure-to-pay" processen:
Dynamics 365 Finance and Operations tilbyder værktøjer, der optimerer delprocesser gennem hele flowet. Den nye avancerede varedisponering/master planning i Dynamics 365 Supply Chain understøtter real time planning ved hjælp af funktionen Planning Optimizer, der afvikles i skyen. Der findes styringsredskaber også til den resterende del af indkøbshåndteringen, over modtagelse til lagerføringen og placeringen på lageret.

Order-to-cash processen 

Order to cash i Dynamics 365 supply chain
"Order-to-cash" processen:
Dynamics 365 understøtter hele processen fra tilbudsgivning, transportplanlægning og plukning på lageret samt afsendelse og fakturering. Effektive registreringer på lageret kan ske ved hjælp af håndholdte enheder.

Add-ons fra Microsolutions 

Microsolutions tilbyder en bred palette af stærke add-ons til både Dynamics 365 for Finance and Operations og til Dynamics AX. Add-ons er tillægsløsninger, der i samspil med Dynamics kan lette virksomhedens interne arbejdsgange, spare ressourcer og øge effektiviteten.

Med tillægsløsningerne, som er udviklet af Microsolutions eller vores partnere, forstærker vi de gode funktioner, som Microsoft Dynamics indeholder som standard. 

Procesværktøj til Dynamics 365 

Skab overblik over processer og undervisningsmaterialer m.m. Læs om Microsolutions Workmodel.

Effektiviser virksomhedens logistikprocesser 
med Dynamics 365 Supply Chain

Automatiser processer

Med Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations vælger virksomheden selv, hvor automatiseret og avanceret lager- og logistikfunktionen skal være. Der er en vifte af muligheder for at automatisere processer, som kan optimere hele disponeringen, leveringsevnen samt arbejdsgange. For virksomheder med geografiske placeringer og lagre, er der desuden gode muligheder for at skabe sammenhæng på tværs af lagre og distributionscentre – og på tværs af selskaber. 

Få avancerede redskaber, der kan skabe overblik for både ledelse og den enkelte medarbejder. 

Dynamisk lagerstyring

Der er gode muligheder for at vælge, hvordan man ønsker at organisere sit lager. En af mulighederne er Dynamisk lagerstyring (også kaldet kaos-lager), hvor varerne ikke har faste pladser, men systemet dynamisk håndterer placering.

Avanceret master planning i real time

De nye og avancerede værktøjer til varedisponering/master planning i Dynamics 365 Supply Chain understøtter real time planning ved hjælp af funktionen Planning Optimizer, der afvikles i skyen. Med Planning Optimizer vil nye behov hurtigt indgå i planen uden, at man behøver at vente på en kørsel som typiske foregår om natten og bestilling kan ske samme dag. Det giver både bedre kundeservice og bedre mulighed for optimering af plan og behov. 

Effektive pluk- og lagerrutiner

Pluk- og lagerrutiner kan i Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations automatiseres og effektiviseres med indbyggede værktøjer. Registreringer kan naturligvis foretages via håndholdte enheder. Det sparer tid og minimerer risikoen for fejl.

Både plukning, varemodtagelse og forsendelse sker ubesværet via mobile/håndholdte enheder, og lageret kan fungere fuldstændig papirløst. 

Overblik over hele virksomhedens supply chain

 

Opnå fordele, skab effektivitet og få overblik over hele virksomhedens supply chain. Lige fra salget til sourcing af materialer og leveringen til kunden.  

Salg- og ordreoversigter, lager-/logistikoptimeringsfunktioner er med til at skabe overblik og kan med fordel bidrage til at optimere og effektivisere hele virksomhedens flow. Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations kan skabe værdi samt bidrage til den digitale transformation i virksomheden. 

Udbyg Dynamics 365 funktionalitet med et stort antal apps

Effektiv og fleksibel ERP-platform

Dynamics 365 understøtter effektivt samarbejdet på tværs af organisationen og kan vokse med virksomhedens behov. Virksomheden får adgang til at vælge fra en bred vifte af funktionalitet i de mange apps, som er en del af Microsoft Dynamics 365 suiten.

Til handelsvirksomheder kan eksempelvis applikationen “Sales” være relevant.

 

Klik i illustration og læs mere om Dynamics 365.

Vælg en Dynamics-partner med branchekendskab

Få en partner, der kender processer, løsninger og arkitektur inden for handel og logistik. Microsolutions har et bredt kundeunderlag af virksomheder i denne kategori og et detaljeret kendskab til processer, værdikæder og gængse arbejdsgange inden for salg og logistik.

Et tæt, tillidsbaseret samarbejde er for Microsolutions en af grundstenene, når vi implementerer et nyt ERP-system. Vores erfaring viser, at langvarige relationer skaber værdi og en bedre løsning. Vores lange erfaring med udvikling og etablering af Dynamics giver sikkerhed for, at man som kunde får en gennemtænkt og solid løsning, der kan skabe værdi for hele forretningen.

Microsolutions tilbyder at styre hele implementeringen af Microsoft Dynamics 365-projektet fra start til slut. Vi tager udgangspunkt i vores  velafprøvede projektmetode, der i sammenhæng med Microsolutions procesværktøj “Workmodel” gør en forskel – både under og efter implementering. Microsolutions fungerer som sparringspartner under hele forløbet. Efter endt implementering står Microsolutions til rådighed med den fornødne driftssupport – alt efter virksomhedens behov.

Kontakt

Kontakt os for at høre mere om, hvordan vi kan give værdi til din virksomhed på telefon: +45 75 60 24 80 eller udfyld formularen herunder.