Styrk kunderelationen og skab flere salgsmuligheder

Microsoft Dynamics 365 Sales

Dynamics 365 Sales er Microsofts svar på en Customer Relationship Management (CRM) løsning, der samler aktiviteter, strategier og interaktioner med kunden.

Sales-løsningen sikrer, at data gemmes og deles, og at man kan styre opfølgningen på kunden gennem hele livscyklussen.

Løsningen tilbyder desuden overblik og indblik for salgsledere, og giver kolleger den information, der er væsentlig for at kunne agere.

Sådan giver Dynamics 365  Sales værdi

Bedre værktøjer i hverdagen til både salgslederen og til sælgeren.

Salgsleder:

Sælger:

Overblik over pipeline med Dynamics 365 Sales

Sales tilbyder gode og intuitive oversigtsbilleder

Sales Manager Dashboard i Dynamics 365 Sales CRM
Sales Manager Dashboard viser pipeline i forskellige views. For hvert view har man mulighed for drill down på de enkelte elementer.
Dynamics 36 Sales Dashboard
Eksempel på et andet dashboard
1. Førstkommende "opportunies/pipeline fordelt på kunder. 2. Pipeline fordelt på sælger, 3. Nye leads.
Klik for at forstørre.

Frigiv mere tid til salgsarbejde

Få en universalløsning, som gør det nemt at vedligeholde kundedata. Dynamics 365 Sales kan bruges, som det er, eller konfigureres individuelt til at optimere forretningens salgsproces. Identificer opgaver og løsninger, der kan automatiseres og gøres lettere ved brug af Dynamics 365 Sales. Strømlinede arbejdsgange fra lead til lukket salgsmulighed lader sælgerne fokusere på det, de er bedst til, nemlig at sælge. 

Udpluk af funktioner

i Dynamics 365 Sales

Overblik over pipeline

Dynamics 365 Sales giver overblik over salgsmuligheder og pipeline. Pipeline kan vises i både grafik og på lister. Begge dele giver naturligvis mulighed for at lave drill down og dykke helt ned i den enkelte salgsmulighed. De angivne sandsynligheder på hver salgsmulighed giver et godt grundlag for at bestemme den vægtede pipeline og dermed at forecaste hele din virksomheds salg. 

Standardintegrationer til både Power BI og Excel

Mange steder i systemet er der desuden standardintegration til Power BI – og data kan let og elegant præsenteres i Excel via stationære eller dynamiske rapporter. Det kan bl.a. give værdi til arbejdet med pipeline og forecasting og kan være et godt redskab til deling i både salgsafdeling og ledelse.

Kunder og emner

Relevante oplysninger på både virksomheder og kontaktpersoner registreres og vedligeholdes nemt i Sales. Derudover er der et godt overblik over alle aktiviteter og interaktioner med kunde/lead.

Automatiserede opdatering af data 

Det er muligt at integrere med virksomhedsdatabaser, så man ikke selv behøver at oprette og vedligeholde alle oplysninger manuelt.

E-mails arkiveres i Sales

Det er muligt, at arkivere Outlook mailkorrespondance med kunden i D365 Sales, så mail-korrespondancen altid vil være tilgængelig under kunden, også for den øvrige salgsstab.

Integration til Outlook omfatter også kalender, så det er muligt at tracke aktiviteter i Sales. 

Oprettelse af kunder direkte fra Outlook

En kunde eller et emne kan oprettes direkte fra mails i Outlook. Med den indbyggede connector installeret, får man en lille add-in i mailen, så man kan oprette både kontakt, kunde eller salgsmulighed.

Oprettelse af marketinglister

Marketinglister er lister over eksisterende kunder og kundeemner, som din virksomhed kan bruge til at øge salget og brandbevidstheden i forbindelse med opsøgende salg. Listerne kan tilpasses specifikke mål, såsom at nå nye kunder inden for et specifikt geografisk område. Læs mere om marketinglister her.

Styring af e-mail marketingkampagner?

Der kan laves marketing-kampagner i Dynamics 365 Sales, herunder e-mail udsendelser. Det er desuden muligt at måle på hvad der kommer af reaktioner. Der findes også forskellige typer af integrationer til diverse e-mail marketing systemer.

Integration til Teams

Ud over integration til Outlook, Excel, Power BI m.m., er der også en fin integration til Teams. Ud over at deltage i Teams møder via Sales applikationen, kan  materiale fra Sales deles i Teams med medarbejdere, som ikke har adgang til Sales.

Individuelle afdelinger  

Sales kan opsættes efter virksomhedens individuelle processer, og har man flere afdelinger med forskellige processer kan processerne sættes op pr. afdeling. Dynamics 365 Sales er opbygget via Power Apps, og der vil kunne laves selvstændige apps til hver afdeling med udgangspunkt i de samme stamdata. Der kan således laves afdelingsspecifikke processer, felter og tabeller, men med samme layout og samme database.

Styr på opgaver og aktiviteter

Aktiviteter består både af e-mails, tasks, telefonopkald og møder. Aktiviteter kan generere reminders til ansvarlige på både telefon og pc. Med integration til Outlook kalender, kan der desuden trackes og gives opsummeringer i Sales på aktiviteter. Der kan eksempelvis lægges dahsboards ind pr. kunde, om kan være med til at give en overskuelig arbejdsdag i salgsafdelingen.

Få mere viden om marketinglister i Dynamics 365 Sales

Dyk ned i mulighederne for strategisk markedsføring med marketinglister.
customers Dynamics 365 Sales on phone

Adgang til Dynamics 365 Sales fra Mobil app

Sales tilbyder en veludbygget app til både Android og iPhone mobiltelefoner.
Brug mobiltelefonen både på farten og på kontoret.

Bliv notificeret om opgaver og aktiviteter, opret sager eller kontakter, følg fremgang på dine Leads og Opportunities eller slå kontaktpersoner op direkte på mobilen.

Integrationer til Dynamics 365 Sales

Dynamics 365 Sales kan med fordel integreres med f.eks. ERP-løsningen og dermed undgår man at opdatere data i flere systemer.  

For de fleste vil det ikke være hensigtsmæssigt at skulle holde de samme data om kunder og emner up-to-date flere steder. Microsolutions anbefaler som udgangspunkt at integrere løsningerne, så når data er opdateret i det ene system, er det de samme data, der er tilgængelige i det andet system. Man kan selv etablere integrationer eller tage udgangspunkt i de integrationer, der allerede tilbydes fra Microsoft

Integrer med Dataverse

Dataverse er en Microsoft standard og dækker over en form for database, hvor de forskellige data fra Dynamics 365 sikkert gemmes i tabeller og kolonner (felter) i skyen. 

Det kan være hensigtsmæssigt at anvende Dataverse til integrationer og fordelen er bl.a., at det er nemt at administrere og sikre de integrerede data, da de gemmes i Microsofts sky og samtidig tager højde for opsatte brugerrettigheder m.m.

Dataverse er velegnet til at integrere med andre datakilder, og kan med fordel anvendes af Microsofts Power Apps og give adgang til andre løsninger. Derudover kan der via excel eller CSV fil importeres data til Dataverse.

Microsolutions er specialister i Integration
til Dynamics 365 Finance and Supply Chain Management

Der findes predefinerede integrationer mellem Dynamics 365 Finance  og Sales.

Microsolutions er specialister i Dynamics 365 Finance og Dynamics 365 Supply Chain Management, og vi kan derfor også tilbyde dig specialviden inden for integration imellem dette ERP-system og Dynamics 365 Sales.

Kontakt os for en snak om integration mellem løsningerne.

Integration mellem Dynamics 365 Sales og Dynamics 365 Finance
Med denne integration fra Microsoft er Dynamics 365 Finance sker der en opdatering i real-tid og opdateringen kan gå i begge retninger. Master Source kan vælges individuelt for de forskellige entiteter.
Eltwin_logo_white

 

Eltwin Group består af fire brands: Eltwin, Eltwin Hyper, Eltwin IC og Eltwin Motron. I 2014 blev gruppen en del af NIBE Group – en global organisation med 120 virksomheder og mere end 16.000 ansatte. NIBE udvikler, producerer og markedsfører en bred vifte af miljøvenlige, energieffektive løsninger til indeklimakomfort i alle typer ejendomme samt komponenter og løsninger til intelligent opvarmning og styring i industri og infrastruktur.

Lars Schjønning, Sales Manager hos Eltwin

”Det var helt afgørende, at Microsolutions havde det fornødne overblik og fra starten gjorde os opmærksom på, at der også var andre dele af virksomheden, som havde nogle behov, vi skulle medtænke i projektet.”

 Sales er en del af Dynamics 365  

Udforsk hele Microsoft Dynamics 365 frameworket ved at vælge områder fra figuren herunder. 

 
 

Effektiv og fleksibel platform

Dynamics 365 består af både ERP-applikationer og Customer Engagement applikationer. Baseret på virksomhedens behov kan applikationer fra Dynamics 365 frameworket tilvælges og dermed supplere funktionaliteten og understøtte samarbejdet på tværs i virksomheden og i hele virksomhedens supply chain.

Få mere at vide om de forskellige applikationer og mulighederne ved at klikke videre fra figuren.

Vil du vide mere om Sales?

Ring til os på +45 75 60 24 80 eller udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig.

Vil du høre mere om Dynamics 365 Sales?

Spørg vores specialist

Diana Ravn Knudsen
CRM Business Consultant
Telefon 2789 3174
drk@microsolutions