Dynamics 365
Field Service

Optimal styring af eksterne serviceopgaver

Dynamics 365 Field Service er målrettet virksomheder med medarbejdere, der kører ud og udfører opgaver og services hos kunder.

Optimer ressourcer og skab overblik over kalender og opgaver med Dynamics 365 Field Service.

Dynamics 365 Field Service skaber overblik og for både medarbejdere på farten og for baglandet.

Om det er vejanvisninger, arbejdsordreoplysninger, eller en 360-graders visning af kunden, bliver det sendt direkte til teknikerne på deres mobile enheder. Arbejdsordrer kan vises fra enhver platform eller lokation og opdateres af teknikerne on-site i realtid. 

Ved at kombinere med Dynamics 365 CRM Sales får den salgsansvarlige mulighed for at følge aktiviteten på deres kunders supportcase, og Marketing kan automatisk sende en tilfredshedsundersøgelse, når opgaven er afsluttet. 

 

Rette medarbejder
– til rette tid

Kunden får den bedste oplevelse ved at få besøg af en medarbejder med de rette kompetencer til at løse lige netop deres udfordring til den aftalte tid. Teknologien sørger også for at der er styr på kommende aftaler, fakturering og kundeoplysninger, som er med til at øge kundetilfredsheden og give et godt overblik – både internt og eksternt.

Minimer spildtid i kalenderen

Dynamics 365 Field Service benytter sig af IoT og prædiktiv teknologi, som muliggør en dynamisk planlægning af servicebesøg, der er baseret på behov, fremfor statisk skemalagte besøg, som undertiden viser sig unødige.

Dynamics 365 Field Service udregner selv den mest optimale rute for den enkelte tekniker ift. opgaver, tidsforbrug og lokation. På den måde kan man bedre gøre brug af medarbejdernes arbejdstid og undgå spildtid eller omveje.

Adgang fra Mobile enheder

 

Applikationen gør det nemt for teknikerne at strømline håndteringen af arbejdsordrerne ved at opdatere og indtaste data direkte via deres mobile enhed på kundens lokation. 

Når en servicetekniker er på en task on-site hos en kunde, kan han / hun registrere materialeforbrug i realtime, notere eventuelle fejl og mangler som skal udbedres på sigt og også få godkendt fakturagrundlaget.

Den nyeste teknologi, Dynamics 365 Remote Assist på HoloLens-enheder, gør det muligt for de  teknikere, der står fysisk ude på kundens lokation, at holde hoved og hænder frie, mens de deler, hvad de ser med specialister og eksperter. Mixed reality er både videoopkald, anmærkninger og fildeling. Alt sammen teknologier, der skal give teknikerne den bedste forudsætning for at løse kundens problemer i første forsøg.

Overblik med Customer Assets

Customer Assets er et centraliseret overblik for en tekniker. Her kan man se hvilke Work Orders, Incidents og Tasks der er registreret på kunden – alle samlet ét sted.

Samtidig har man et overblik over det udstyr og de maskiner kunden har stående. Historikken på de forskellige enheder kan tilgås herfra, og derved er det nemt at følge med i serviceaftaler eller status på udstyret.

Customer Assets har en simpel brugergrænseflade og kan tilgås fra mobile enheder, så informationen er let tilgængelig on-site.

Customer Assets Dynamics 365 Field Service

Sådan fungerer Dynamics 365 Field Service

Afspil video

Overblik for kunden

Field Service bidrager til en bedre oplevelse for kunden, ved at give mulighed for og adgang til en kundetilrettet brugerflade, hvor kunden selv kan se sine egne oplysninger og historik.

Det giver kunden et overblik, hvor de nemt kan følge med i hvad der er sket, hvilke planlagte besøg der nærmer sig og hvad status er på det udstyr de har stående. Kunderne kan også selv planlægge aktiviteter og få adgang til tilbud og kontrakter.

Service besøg kvittering

Field Service og meget mere end det

Udforsk hele Microsoft Dynamics 365 frameworket ved at vælge områder fra figuren herunder.

Effektiv og fleksibel platform

Dynamics 365 består af både ERP-applikationer og Customer Engagement applikationer. Baseret på din virksomheds behov kan applikationer fra Dynamics 365 frameworket tilvælges og dermed supplere funktionaliteten og understøtte samarbejdet på tværs i virksomheden og i hele virksomhedens supply chain.

Få mere at vide om de forskellige applikationer og mulighederne ved at klikke videre fra figuren.

Vil du vide mere om Field Service?

Ring til os på +45 75 60 24 80 eller udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig.