Dynamics 365
Human Resources
En HR-løsning, der gør det nemmere at få overblik og skabe værdi i hele organisationen.
Skab værdi med Microsoft Dynamics 365
Human Resources
Gør arbejdet med virksomhedens HR-processer lettere. Med Dynamics 365 Human Resources får du et værktøj, som understøtter alle de væsentlige HR-processer og giver et godt beslutningsgrundlag via mange visuelle dashboards. Det er den samme løsning, som tidligere var benævnt “Dynamics 365 for Talent”.
Værktøjerne er tæt forbundet med Dynamics 365 suiten og Microsofts Dataverse.
Læs hvordan Human resources bidrager til:
HR-afdelingen
Lederen
Medarbejderen
Andre værktøjer
Fra 1. februar 2020 har Microsoft ændret navnet på deres HR-løsning fra Dynamics 365 Talent til Dynamics 365 Human Resources (D365HR) og funktionalitet er samtidig ændret.
.
Kontakt
Vil du vide mere om vores nøglefærdige Power BI-løsning og hvordan den virker, så tag kontakt til os. Vi tager gerne en uforpligtende dialog. Kontakt os på telefon: +45 75 60 24 80 eller udfyld formularen herunder.
Menuoverblik i Dynamics 365 Human Resources. Funktionaliteten er tæt forbundet med Dynamics 365 ERP-suiten og Power Platformen.
Overblik
HR-afdelingens værktøjer
For HR afdelingen er det væsentligt at have alle oplysninger om medarbejderne samlet et sted. Data om enkelte medarbejdere kan hurtigt tilgås og grafiske oversigter sikrer et godt overblik. F.eks over medarbejdernes færdigheder.
Dynamics 365 Human Resources samler funktionalitet i arbejdsområder.
Arbejdsområder til HR afdelingen omfatter:
- Organisationsadministration
- Personalestyring
- Medarbejder – oversigtsbillede og detaljeret skærmbillede af den enkelte medarbejder
- Personer
- Medarbejderudvikling
- Læring
Lederens værktøjer
Lederens adgang til medarbejderinformationer er samlet et sted i “Mit team”, hvorfra der er adgang til data og oversigter på “egne” og underliggende niveauer af medarbejdere.
Medarbejderens værktøjer
For medarbejderen handler det om, at se egne oplysninger samt adgang til at indtaste og opdatere relevante oplysninger. Medarbejderens arbejdsområde findes i Medarbejderselvbetjening.
Andre værktøjer
Nem adgang til vedligeholdelse af organisationen
Her oprettes og vedligeholdes alt vedrørende organisationen. Det vil sige oprettelse/vedligeholdelse af:
- Afdelinger, der opbygges i et hierarki.
- Stillinger, som defineres i et hierarki, så man her kan se, hvilken stilling en given stilling referer til.
- Job, som beskriver, hvad man skal kunne for at bestride en stilling. Bruges bl.a. til at få vist et kompetencegab i forhold til medarbejderen, der er tilknyttet stillingen.
Overblik medarbejderudvikling
Fra arbejdsområdet medarbejderudvikling styres evalueringer, medarbejdersamtaler og kompetencer. Under evalueringer er der mulighed for at oprette forskellige samtaletyper – medarbejdersamtale/ lønsamtale/ 1:1 samtale/ coaching m.m.
I forbindelse med samtalerne kan der opsættes mål for medarbejderen. Tilsvarende kan der oprettes kompetencer på medarbejdere. Kompetencer kan være færdigheder, som man kan måle på og anvende til overblik over kompetencegab i forhold til en stilling. Certifikater og uddannelser kan tilsvarende registreres.
Enkel administration af kurser og spørgeskemaer
Under arbejdsområdet Læring findes kursusmodulet. Herfra er det muligt at styre hele forløbet for kurser til medarbejderne, uanset om de afholdes internt eller eksternt. Alt fra tid, sted, indhold og underviser, tilmelding, vente- og deltagerliste. Efter kurset er afholdt og lukket, kan det overføres til de medarbejdere, som har deltaget.
Det er muligt at udarbejde spørgeskema, som kan kobles til et kursus. Svarene kan analyseres og danne grundlag for statistikker.
Der findes også på dette område analyser, hvor data vedrørende kurser, illustreres i grafer.
Medarbejderselvbetjening
Medarbejderens indgang til Dynamics 365 Human Resources går gennem ’medarbejderselvbetjeningsbilledet’. Her har medarbejderen overblik over tildelte opgaver, og egne karriereoplysninger. Også kompetencer, færdigheder og certifikater ses og vedligeholdes af medarbejderen her.
Det et muligt at koble et godkendelsesworkflow på, så lederen godkender inden en færdighed eller et certifikat inden det endeligt registreres.
Opgavestyring
For at sikre, at en given proces gennemføres på samme måde hver gang, kan der opsættes kontrollister. En kontrolliste består af en række opgaver, der skal løses af forskellige medarbejdere/ ledere i organisationen.
Kontrollisterne fungerer derfor som HR-afdelingens ’kvalitetssikring’ af de valgte processer og opgaver udføres korrekt, uden at HR afdelingen bliver direkte indblandet. Medarbejderne skal blot følge kontrollistens opgaver.
Onboarding – Offboarding – Transitions
Der kan eksempelvis opsættes opgavelister til:
- Onboarding
- Offboarding
- Overførsel mellem stillinger (transitions)
For hver af de nævnte processer er tilknyttet en liste med opgaver, der skal løses.
Tidsforskydning og rækkefølge mellem de enkelte opgaver opsættes på hvert forløb. Der er desuden mulighed for at tilknytte Instruktioner til løsning af opgaven samt at indsætte et link, f.eks. til et sted i Dynamics 365 Human Resource eller til en hjemmeside. Vedkommende, der skal udføre opgaven, behøver således ikke at vide hvor, man eksempelvis opretter nye brugere, men kan blot følge et link, som åbner relevant side.
Forretningsgange og processer
Kontrollister kan ligeledes anvendes til at opsætte forretningsgange og processer.
Ved oprettelse af forretningsgange, tilknyttes opgaver hvortil der oplyses hvem der udfører opgaven og hvem der er kontaktperson. Til hver af opgavene angives en tidsforskydning/rækkefølge, og der kan indsættes instruktioner og link.
Workflows
Flere steder er der mulighed for at sætte workflows op. Det kan man for eksempel i forbindelse med at en medarbejder registrerer en færdighed eller et certifikat. Workflowet kan f.eks. sikre, at certifikat ikke opdateres, før nærmeste leder har godkendt det. Når det registreres vil der komme en opgave til lederen, der fortæller, at der ligger en registrering til godkendelse.
Øvrige funktioner
- Anmodning om fravær
- Deltagelse i kurser
- Udlån
- Billeder
- Certifikater
- Færdigheder
Microsolutions er dedikerede inden for HR
Human Resources deler data med Dynamics 365 Finance and Operations og tilbyder en integreret og heldhedsorienteret oplevelse.
Microsolutions tilbyder dedikerede og erfarne kompetencer inden for HR i Dynamics 365. Vi er certificerede i Human Resource og Microsoft Solutions Partnere l Business Applications. Microsolutions kan også tilbyde ressourcer til integration mellem HR og andre løsninger.
Er du interesseret i at vide mere om, hvordan Dynamics 365 Human Resources virker, og hvordan den passer ind i din virksomhed, så tag gerne fat i os.
Kontakt
Kontakt Microsolutions, hvis du vil vide mere om Human Resources til Dynamics 365. Vi står til rådighed for mere viden om funktionalitet og evt. overslag og prisindikationer.
Ring på +45 75 60 24 80 eller udfyld formularen herunder.