Integration mellem Consignor og Dynamics

Microsolutions leverer integration til Consignor fra både Dynamics AX og Dynamics 365 Finance and Operations

Til Dynamics 365 tilbyder vi en komplet integration, mens der til Dynamics 365 oprettes individuelle integrationer til Consignors webservices via Integration Framework.

Herunder er beskrevet, hvordan den fulde integration til Dynamics AX fungerer, og hvilke data der eksempelvis kan hentes til Dynamics 365 Finance and Operations.

Automatisering af papirgange

Få udskrevet forsendelsespapirer helt eller delvis automatisk direkte fra dit ERP System, ligegyldigt om det er Dynamics AX eller Dynamics 365 Finance and Operations. Når der efter pluk dannes en følgeseddel, kan du ydermere vælge, at der samtidig udskrives forsendelses label. Hvis systemet har alle informationer om forsendelsen, sker det 100% automatisk. Alternativt skal personalet på lageret tilføje evt. vægt og antal kolli. Det minimerer håndtering og antallet af fejlrisici væsentligt.

Integration til transportdokumenter og informationer i Consignor

Fordele ved at integrere Consignor
til Dynamics AX og Dynamics 365

Generelle fordele og funktioner

 
  • Opsættes fuldstændig automatiseret eller med minimal håndtering (øger hastigheden og minimerer fejl)
  • Udskrivning af foruddefinerede forsendelseslabels til alle fragt leverandører, der samarbejder med Consignor
  • Track’n Trace direkte i Dynamics 365 og Dynamics AX
  • Automatisk fragtberegning
  • Dynamisk opsætning via parameter
  • SSCC labels
  • Returpalle håndtering, såfremt denne service tilbydes af leverandøren
  • Prisforespørgsel direkte i Dynamics 365 og Dynamics AX

Fordele for lagerchef

  • Effektivitet og minimering af fejl
  • Let at skifte transportør (Samme printer til alle labels)
  • Sporbarhed med Track’n Trace
  • Let at bruge for alle på lageret

Fordele for salg

  • Fragtpriser kan automatiseres
  • Fragtpris til kundeordren
  • Reel omkostning kan tillægges som gebyr på ordren
  • Forespørgsel på specifikke fragtpriser på ordre
  • Sporbarhed med Track’n Trace

Fordele for personlet på lageret

  • Enkel og hurtig at anvende
  • Samme printer til alle transportører
Styring af transport i ERP

Overblik over hele processen fra ERP-systemet

Track’n Trace

Du kan vælge at få Track’n Trace direkte fra ERP-systemet, således at forsendelsen kan følges fra afsendelse til destination direkte fra ordren. Ud over at informationen er på ordren, kan den replikeres til website eller sendes til kunden på mail.

Fragtinfo sendes elektronisk til leverandøren

Udover at sikre korrekte forsendelseslabels overføres fragtinformationer via nettet til relevante fragtleverandører,
der understøtter dette.

Fragtøkonomi

I processen kan løsningen udregne fragt automatisk, som påføres ordren som standardgebyr. Til fragtberegning kan der anvendes enten aktuelle fragtpriser, som modtages fra Consignor, eller fragtopsætning i Dynamics 365/Dynamics AX. Dette kræver evt. separat tilretning.

Løsningen tilbyder både fragtfakturering til kunder samt mulighed for at belaste ordren med den aktuelle fragtomkostning. Alt styres i Dynamics 365/Dynamics AX via parameteropsætning og foruddefinerede data, så et minimum af informationer skal registreres af de medarbejdere, der håndterer vareforsendelserne. 

Adgang fra ERP-systemet

Integration til Consignor fra ERP-løsningen automatiserer hele processen omkring forsendelses omkostningerne, da reelle data hentes direkte. Det giver en række fordele:

  • Frit valg blandt de mange transportører, der standard samarbejder med Consignor
  • Ingen dyre integrationer specielt udviklet til dedikerede/specifikke transportører
  • Opsæt én printer (EPL termoprinter), og der kan udskrive til alle transportører
  • Brug én etikettype, og der kan printes etiketter med rigtigt opsæt (stregkoder etc.) til alle transportører
  • Returpallehåndtering
  • Kan udvides til også at udskrive SSCC labels (Option)

Forsendelsesvalg
Semi automatisk, som en del af plukke processen

Forsendelsen dannes typisk i forbindelse med følgeseddelopdatering. På denne fane indtastes forsendelsesdata. Når følgeseddelopdatering godkendes, dannes automatisk fil til Consignor.

.

Kontakt

Vil du vide mere om mulighederne for integrationer til Consignor, så tag kontakt til os. Vi står til rådighed for en uforpligtende dialog og en prisindikation. Kontakt os på telefon: +45 75 60 24 80 eller udfyld formularen herunder.