Hovedaktionærerne i Microsolutions Claus Brønd Larsen (CEO) t.v. og Dan Rasmussen (Teknisk direktør) ser mange fordele for både kunder og medarbejdere i den nye strategi. 

Velkommen til Microsolutions 3.0

Kursen er sat mod tilfredse kunder. Microsolutions har taget hul på en ny ambitiøs vækstplan, som over de næste 3 år skal bygge videre på den succes, der bl.a. har udmøntet sig i Årets IT komet 2021 og Gazellepris 2020. 

 

CEO i Microsolutions, Claus Brønd Larsen fortæller her om planen.

 Microsolutions 3.0

Strategien har fået navnet ”Microsolutions 3.0”, fordi det er den tredje af sin art. Så selvom Microsolutions har kørt strategiprocesser tidligere, så er det den mest ambitiøse og nytænkende strategi i virksomhedens historie. Alligevel føler vi os sikre på, at det er den rette vej fremad mod 2025.

Nye profiler og nyt C-level

Organisatorisk har Microsolutions etableret en helt ny struktur, med  dygtige C-level ledere, der er kendte i markedet og har bevist deres værd.

Videreudvikling af medarbejdere 

Den øgede aktivitet kræver flere medarbejdere, og helt naturligt er der fokus på at videreudvikle medarbejderne og få nye kolleger. Udover udvidelsen med erfarne kompetencer, så er man allerede godt i gang med også at tage en ny generation ind, der oplæres og får lejlighed til at udvikle sig.

Claus Brønd Larsen fortæller:

”Vi har etableret Microsolutions Academy, som kontinuerligt vil opkvalificere både erfarne og nye medarbejdere. Microsolutions Academy er sat i system og vil løbende blive udvidet og tilbyde faglige såvel som personlige kompetenceudviklende tilbud til medarbejderne.”

 

Fokusområder

Ledestjernerne i den nye Microsolutions 3.0 strategi er områderne: Faglig styrke, Personlig udvikling, Organisatorisk vækst, Omhu og kærlighed samt Vilje til succes. Alle principper, som virksomheden kommer til at leve efter.

ledestjerner i strategien
Omdrejningspunktet og fokusområderne i Microsolutions kommende 3-årige strategi er Faglig styrke, Personlig udvikling, Organisatorisk vækst, Omhu og kærlighed samt Vilje til succes.

Den bedste oplevelse til kunderne

Microsolutions 3.0 strategi har fokus på at skabe den bedste service og leverance til virksomhedens kunder. Kunden skal have den bedst mulige oplevelse og en løsning, der skaber maksimal værdi – bl.a. med udgangspunkt i en god dialog og kommunikation i hele forløbet.

Agil projekttilgang

En del af Microsolutions strategi er en overgang til at køre kundeprojekter efter en agil model. De kunder, som allerede er blevet en del af et agilt projekt, har modtaget det meget positivt. De har givet udtryk for, at den direkte involvering mellem projektdeltagerne giver større indsigt og forståelse. Kommunikationen flyder bedre, og man opnår som kunde et helt andet overblik over indhold og fremdrift. Erfaringen viser, at scrum-/stand-up møderne giver det samlede projektteam bedre mulighed for i fællesskab at afklare og finde de rigtige løsninger. Dertil kommer, at opgaver hurtigt og effektivt bliver estimeret og prioriteret og er synlige på det fælles board for alle i projektteamet.

Dynamik og kommunikation

Den agile projekttilgang skaber en helt anden dynamik, både i forholdet til vores kunder og internt i Microsolutions fordi den er grundlaget for en mere positiv og udviklende dialog. ”Det er mit indtryk, at både vores kunder og medarbejdere har taget virkelig positivt imod vores agile set-up” fortæller Claus.

Cloud og mange nye services

Endnu et element i Microsolutions 3.0-strategien bliver, at kunderne over det næste 1-2 år vil opleve et helt nyt servicekatalog, hvor man kommer til at gå ”all in” på at servicere nye og eksisterende kunder med Microsoft Cloud-løsninger.

 

Bliver i Dynamics 365-universet

Udgangspunktet for næste kapitel på vækstrejsen vil fortsat være implementering og support af forretningssystemer baseret på Microsoft Dynamics 365 med fokus på den gode kundeoplevelse, stærke kompetencer indenfor produktion, logistik og service. Og naturligvis at levere kvalitet og skabe værdi for vores kunder.

”Vi ser en tendens til at projekter bliver kortere. Men til gengæld bliver løsninger løbende beriget, så de over tid kommer til at skabe stor værdi for kunden. Det vil vores leverancemodel og kommende setup med flere typer services afspejle.” udtaler Claus.

Vi har forberedt os

Det er mange ting at gabe over. Derfor har Microsolutions allerede for et stykke tid siden sat fokus på tilegnelsen af nye kompetencer, opdatering og udvidelse af servicekataloget og den agile leverancemodel. Claus fortsætter: ”Vi kan se af de Dynamics 365 projekter, som vi har leveret over de sidste par år, at det er godt givet ud. Vi står godt rustet til at tage det næste skridt og kunne levere de moderne forretningsløsninger, der gør en forskel hos vores kunder.”

Historisk set har Microsolutions været god til lytte til kunderne, finde pragmatiske løsninger og fastholde et konsulentteam, der kender kundens forretning og løsning indgåede. Det vil man fortsætte med forsikrer Claus.

En dansk virksomhed

Claus Brønd Larsen pointerer, at Microsolutions er en dansk virksomhed, som er tæt på kunderne og vokser i et tempo, der sikrer, at væksten kan ske organisk. I Microsolutions tror man på, at god kundeservice og et klart commitment er essentielt for at fortsætte succesen. ”Jeg glæder mig til at byde velkommen til nye kunder, nye kollegaer og samarbejdspartnere i Microsolutions 3.0 de kommende år” slutter Claus.

Se ledige stillinger i Microsolutions her

Er du vores nye Finanskonsulent?

Kontakt

Kontakt Claus Brønd Larsen for yderligere information på telefon: +45 3084 2482 eller udfyld formularen herunder.