Dynamics 365 for Sales / Marketing

Styrker relationerne til dine kunder

Sæt struktur på dit salgsarbejde og skab overblik med Dynamics 365 for Sales / Marketing

Skab overblik, del informationer og styrk kundeforholdet med et customer relationship management system (herefter benævnt CRM), som samler alle informationer om dine kunder og emner.


Datadrevet deling af kunderelationer

Dynamics 365 for Sales giver organisationen mulighed for at analysere kundedata og dele det på tværs af funktioner i bl.a. marketing, salg og kundeservice.

Analyse og deling af data forbedrer relationerne i kundeservice, styrker kundefastholdelsen og øger væksten i salg. Med Dynamics 365 for Sales får du det ideelle værktøj til  at håndtere relationer.

Skab værdi for din organisation ved at gentænke hvordan du samler mennesker, data og processer gennem digital transformation.

Sælgere anvender

15%- 20%

mindre administrativ tid
med
Dynamics 365 for Sales

Øg salgsproduktiviteten med integrerede salgsværktøjer

Selv de mest talentfulde sælgere er kun så værdifulde, som den tid de rent faktisk bruger på at sælge. Faktisk bruger sælgere helt op til 67 %, næsten to-tredjedele af deres tid, på andre aktiviteter end salg.

Ifølge Microsofts undersøgelser vil Microsoft Dynamics 365 reducere den administrative tid med op til 15-20 %, hvilket betyder, at en sælger gennemsnitligt kan få frigjort 53 minutter dagligt, der kan allokeres til salgsarbejde, og dermed bidrage med en hurtigere return-on-investment.

Frigør tid til salg

Overblik og indsigt i KPI’ere

Styrk relationer

Dynamics 365 – integrerede værktøjer

Det koster både tid og penge, hvis de forskellige salgsværktøjer og forretningsapplikationer ikke er integreret og hvis data er opdelt i siloer.

Dynamics 365 Sales /Marketing er tæt bundet sammen med Dynamics 365 for Finance and Operations, LinkedIn Sales, mange web-værktøjer m.m.

Ved at samle forretningsapplikationer hos én leverandør opnås en mere problemfri oplevelse, hvor mængden af licenser bliver overskuelig. Nedbrydning af datasiloer mellem flere salgsværktøjer muliggør desuden datadrevne indsigter til at forbinde og styrke medarbejdere, kunder, og salget.

Udbyggede integrationer mellem D365 FO, D365 Sales og LinkedIn Sales Navigator
Dynamics 365 for sales integrerer med Dynamics 365 for Finance and Operations, LinkedIn Sales Navigator. Færdige integrationer findes desuden til en lang række andre værktøjer.

Overblik og opfølgning med Dynamics 365 for Sales

Med Microsoft Dynamics 365 for Sales følger værktøjer til at definere og opsætte dashboard, hvorfra fås flotte og nemt tilgængelige overbliksbilleder både med to-dos, personlige indsatser og det øvrige salgsteams indsats og resultater.

Opsæt dit helt eget dashboard, og få overblikket over hvem der skal ringes op, hvor mange der er ringet til, hvor langt de enkelte emner er i salgsprocessen, hvor meget der er solgt og til hvem vi har solgt. Du vil selv have adgang til at sætte overbliksbilleder op i Dynamics 365 for Sales, som både kan motivere og skabe overblik. Her ses eksempel på dashboard.

Dynamics Sales, produktivitet og sociale netværk

Ultimativt handler CRM om at håndtere relationer. Kunsten at konvertere et lead til en langvarig relation mellem køber og sælger er en kompleks disciplin. Den kompleksitet kan køberne også mærke. Undersøgelser* viser at mens 36 % af sælgere tror de giver kunderne en fremragende købsoplevelse, er det faktisk kun 23 % af køberne, der er enige i den antagelse.

Desuden viser det sig at produktiviteten i gennemsnit falder med 40 % når sælgere skal skifte imellem opgaver. Flere forretningsapplikationer og data i siloer betyder også, at sælgerne ikke får et samlet overblik over en kunderelation og interaktion. Det øger risikoen markant for at en kunderelation ikke vurderes korrekt. Microsoft Relationship Sales bruger AI til at analysere data fra CRM, Office 365 og LinkedIn og kalkulerer til hver relation en sundhedsscore, som kan danne baggrund for vurdering af den enkelte kunderelation. Det hele gøres fra Microsoft Dynamics 365.

Tag kontakt til Microsolutions - vi tager gerne en uforpligtende dialog om noget af det som vi elsker.

Find kompetencerne til Dynamics 365 for Sales hos Microsolutions

I Microsolutions  har vi kompetencerne inden for Dynamics Sales / Marketing. Ydermere har vi også kompetencer inden for Dynamics 365 for Finance and Operations. Anvender du Dynamics som ERP-løsning vil du kunne høste fordele ved at hente kombineret viden hos Microsolutions.

Kontakt

Interesseret i at vide mere om Dynamics 365 for Sales? Ring til os på telefon +45 7560 2480 eller send en e-mail kontakt@microsolutions.dk.

* Undersøgelser refereret  i Whitepaper “A smarter sales stack”, 2018 Microsoft Corporation.